Leopard Racing želi tron, ali konkurencija je ogromna.
Nakon izuzetno uzbudljive prethodne sezone, za par dana u Qataru sve počinje iznova. Aktuelni Moto 3 šampion je prešao u srednju kategoriju i, poput svojih prethodnika, neće biti u prilici da brani titulu.
Ko će jurišati na tron?
Glavni rival neverovatno talentovanog Pedra Acoste je ostao u najslabijoj klasi. Denis Foggia je prošle sezone zabeležio isti broj pobeda kao i španski as, a kada se na to doda njegovo četvorogodišnje iskustvo, jasno je da sa pravom važi za favorita br.1. Takođe, bitno je i to da je ostao veran istom timu, što znači da ne mora da prolazi kroz period prilagođavnja. Na poznatom je terenu, može da forsira od prve trke u Qataru.
Sa druge strane, mnogo teži posao čeka njegovog novog kolegu Suzukija. Japanac je prošle godine odvezao sezonu za zaborav i potom napustio SIC 58 tim. Ako se brzo prilagodi, može doći u priliku da se bori za podijume i pobede, a dobri predsezonski testovi mogu biti razlog za optimizam.
Leopard Racing tim je dokazao da zna kako se bori za titulu i kako se osvaja Moto 3 tron. Čini se da su sa ovim vozačkim tandemom napravili odličan potez, a sada je na njihovim asovima da to i dokažu.
Neće im biti lako jer je, kao i svake godine, konkurencija žestoka. Dobri rezultati se, pre svega, očekuju od veterana Moto 3 kategorije, kao što su McPhee i Migno. Italijan je završio test u Portugalu na 2.poziciji, sa minimalnim zaostatkom u odnosu na Foggiu. Migno je do sada učestvovao na 132 trke i, iz sezone u sezonu, uvek je proglašavan za jednog od favorita. Istini za volju, tokom 2021. godine mu je sreća više puta okretala leđa, a takmičenje je završavao pored staze krivicom drugih.
Sličnu priču je imao i John McPhee-mnogo puta je odustao zbog grešaka kolega. Sada već ima 27 godina i potrebna mu je velika sezona kako bi zaslužio prelazak u srednju kategoriju pošto više neće moći da se takmiči sa najmlađima.
Iz borbe za tron ne treba isključiti ni Masiu. Pred početak prošle sezone od Španca se očekivalo da niže pobede i pomaže debitantu Acosti da se prilagodi i stekne iskustvo. Međutim, već od prve trke je bilo jasno da je Masia dobio timskog kolegu koji može da ga nadmaši na svakoj stazi i u svakom duelu. Rasplet je poznat, mladi šampion je otišao dalje, a Masia i dalje mora da dokazuje da mu je mesto u vrhu.
Od ostalih Moto 3 asova, posebno se izdvajaju Toba, Guevara i Garcia. Japanac je više puta potvrdio da može biti veoma brz, ali mu konstantnost u postizanju dobrih rezultata nije jača strana. Svoju prvu i jedinu pobedu zabeležio je 2019., a do sada je ukupno završio svega nešto malo više od polovine trka na kojima je učestvovao.
Sergio Garcia se u prvom delu prošle sezone žestoko borio za Moto 3 tron, ali je u finišu posustao. Osim što se mučio sa povredom bubrega, stekao se utisak i da mu je nedostajalo psihološke stabilnosti i samopouzdanja. Sada je malo stariji i iskusniji, ali za početak prvo mora da nadmaši timskog kolegu, Izana Guevaru.
Da nije bilo vanserijski talentovanog Acoste, prošle godine bi se mnogo više pričalo o debitantu Guevari. U svojoj prvoj sezoni je skoro polovinu trka završio u Top10, a najblistavije trenutke doživeo je na stazi COTA, kada je posle perioda pod crvenom zastavom stigao do svoje prve pobede.
Poslednji na listi eventualnih favorita je neustrašivi Deniz Oncu. Turski as se prošle godine tri puta popeo na podijum, ali je u centar pažnje izbio najviše zbog incidenta koji je izazvao na trci u SAD-u. Iako mu je zabrana učešća na dve naredne trke teško pala, Oncu je pokazao svu snagu karaktera kada se na zatvaranju sezone u Valensiji plasirao na 5.poziciju.
Tradicionalno, vozači Moto 3 kategorije će prvi izaći na stazu u Qataru u petak, malo pre 10h, dok će trkački dan otvoriti u 13h.