Tokom trkačkog vikenda GT Open šampionata, razgovarali smo sa srpskim vozačem, koji vozi za Bonaldi Motorsport.
Tokom trkačke karijere, Miloš Pavlović je ostvarivao uspehe na internacionalnoj sceni najpre u formulama, a posle i u GT kategoriji. U svom trkačkom CV-ju ima titule u italijanskoj Formuli 3, kao i evropsku i svetsku titulu u takmičenju Lamborghini Super Trofeo.
Od 2015. je fabrički vozač Lamborghinija. Pored razvoja i testiranja, aktivno se trka za italijanskog proizvođača i dva puta je nastupio na jednoj od najpoznatijih trka na svetu, 24 sata Dejtone.
GPsrbija.rs: Koji je način razmišljanja i pristup vožnji kod jednoseda i kod GT automobila i kako se pripremaš za to?
Miloš Pavlović: „Ima sličnosti, ima i razlika, zavisi od toga kakva si osoba i kako voliš da pristupaš svom poslu. Trkati se u formulama je dosta drugačije zato što je vožnja dosta kompleksnija u odnosu na GT automobile, ali na kraju, oštrina i pristup koji je potreban u jednoj kategoriji da budeš dobar isto je potrebna i u drugoj. Tako da, u pitanju su samo detalji, suština ostaje ista.“
GPsrbija.rs: Da li pristup drugačiji zavisno od toga da li voziš sprint ili trke izdržljivosti i da li je u trkama izdržljivosti dopušteno taktiziranje?
Miloš Pavlović: „Trke izdržljivosti su u poslednje vreme postale sprint trke. Voziš ih iz sve snage, od početka do kraja, ali u određenim situacijama manje rizikuješ, zato što znaš da u trenutku kada dođe do kontakta, to je samo početak kraja. Ako napraviš veliku štetu, a ne možeš da staneš i sve ponovo staviš na svoje mesto, to te jako puno košta kroz sat, dva, tri vremena i to je jedina razlika.“
GPsrbija.rs: Da li koristiš simulator i koliko ti je on značajan u pripremama za trke?
Miloš Pavlović: „Imam profesionalni simulator kod kuće, ali ga koristim pre svega za podučavanje drugih osoba i za moj posao, ali ne za mene samog, zato što jedan simulator zahteva malo drugačiji pristup u odnosu na stvarnost. On je posebno koristan kada neko treba da nauči stazu i dobije neke automatizme, poput toga kako se koristi kočnica, menjaju brzine itd. Kada tražiš samo onaj zadnji deo, nije toliko koristan.“
GPsrbija.rs: Pre dve godine si na Hungaroringu vozio 12-časovnu trku u Volkswagen Golfu TCR i da ste kao posada pobedili na toj trci. Kako je to iskustvo izgledalo u poređenju sa onim što inače radiš, pa i ovde danas, vozeći automobil sa zadnjom vučom?
Miloš Pavlović: „To su dva potpuno različita sveta. Ja sam vozio tu trku zato što je bila za dobrotvorne svrhe u porodici Volkswagen – Lamborghini – Porsche. Dobio sam dozvolu da je vozim i taj automobil je nešto potpuno drugačije u odnosu na ono čime se ja zapravo bavim, znatno sporiji i prednja vuča je nešto, što po mom mišljenju nije autosport, jer je on zadnja vuča.“
GPsrbija.rs: U doba GT1 šampionata, vozio si Ford GT. Kakav je taj automobil bio za vožnju i koliko je teško bilo ovladati njime?
Miloš Pavlović: „To je bila poslednja generacija GT1 trka i to je bila prava životinja od automobila. Taj Ford GT40 je bio stvarno zahtevan za vožnju, kako fizički, tako i mentalno i jedno jako lepo iskustvo.“
GPsrbija.rs: Vozio si takođe 24 sata Dejtone. Kakvo je to iskustvo bilo i da li ta trka zahteva neku drugačiju pripremu?
Miloš Pavlović: „To je kao i svaka druga trka. Priprema je uvek detaljna i uvek moraš da daš sve od sebe. Jako je teška trka, zato što ponekad doživiš četiri godišnja doba u tih 24 sata, jer je tokom dana relativno toplo, a tokom noći temperatura padne na -2. Jako je kompleksna trka i nadam se da ću je ponovo voziti.“
GPsrbija.rs: U šampionatu trka izdržljivosti se uvodi GT3 kategorija, a zbog tvoje povezanosti sa Lamborghinijem, da li ima šanse da te sledeće godine gledamo na trci 24 sata Le Mana? Da li je to nešto ka čemu stremiš i da li ti je atraktivnija GT3 kategorija ili hiperautomobili?
Miloš Pavlović: „Mogu samo da kažem da ja radim na tome da, određene trke koje želim da vozim u životu, da ih zapravo odvezem. Da li će to biti, sa kime će biti i kada, videćemo.“
GPsrbija.rs: Da li pratiš druge srpske vozače na internacionalnoj trkačkoj sceni i šta misliš o njihovim uspesima?
Miloš Pavlović: „Apsolutno pratim samo Filipa Jenića. Smatram da je jako talentovan, dobar i smatram da bi mogao da napravi nešto stvarno interesantno na internacionalnoj sceni trka. Nadam se da će imati šansu i sponzore da to može i da uradi.“