Miloš Pavlović za GPsrbija.rs: Trke izdržljivosti su u poslednje vreme postale sprint trke

Tokom trkačkog vikenda GT Open šampionata, razgovarali smo sa srpskim vozačem, koji vozi za Bonaldi Motorsport.

Tokom trkačke karijere, Miloš Pavlović je ostvarivao uspehe na internacionalnoj sceni najpre u formulama, a posle i u GT kategoriji. U svom trkačkom CV-ju ima titule u italijanskoj Formuli 3, kao i evropsku i svetsku titulu u takmičenju Lamborghini Super Trofeo.

Od 2015. je fabrički vozač Lamborghinija. Pored razvoja i testiranja, aktivno se trka za italijanskog proizvođača i dva puta je nastupio na jednoj od najpoznatijih trka na svetu, 24 sata Dejtone.

GPsrbija.rs: Koji je način razmišljanja i pristup vožnji kod jednoseda i kod GT automobila i kako se pripremaš za to?

Miloš Pavlović: „Ima sličnosti, ima i razlika, zavisi od toga kakva si osoba i kako voliš da pristupaš svom poslu. Trkati se u formulama je dosta drugačije zato što je vožnja dosta kompleksnija u odnosu na GT automobile, ali na kraju, oštrina i pristup koji je potreban u jednoj kategoriji da budeš dobar isto je potrebna i u drugoj. Tako da, u pitanju su samo detalji, suština ostaje ista.“

GPsrbija.rs: Da li pristup drugačiji zavisno od toga da li voziš sprint ili trke izdržljivosti i da li je u trkama izdržljivosti dopušteno taktiziranje?

Miloš Pavlović: „Trke izdržljivosti su u poslednje vreme postale sprint trke. Voziš ih iz sve snage, od početka do kraja, ali u određenim situacijama manje rizikuješ, zato što znaš da u trenutku kada dođe do kontakta, to je samo početak kraja. Ako napraviš veliku štetu, a ne možeš da staneš i sve ponovo staviš na svoje mesto, to te jako puno košta kroz sat, dva, tri vremena i to je jedina razlika.“

GPsrbija.rs: Da li koristiš simulator i koliko ti je on značajan u pripremama za trke?

Miloš Pavlović: „Imam profesionalni simulator kod kuće, ali ga koristim pre svega za podučavanje drugih osoba i za moj posao, ali ne za mene samog, zato što jedan simulator zahteva malo drugačiji pristup u odnosu na stvarnost. On je posebno koristan kada neko treba da nauči stazu i dobije neke automatizme, poput toga kako se koristi kočnica, menjaju brzine itd. Kada tražiš samo onaj zadnji deo, nije toliko koristan.“

GPsrbija.rs: Pre dve godine si na Hungaroringu vozio 12-časovnu trku u Volkswagen Golfu TCR i da ste kao posada pobedili na toj trci. Kako je to iskustvo izgledalo u poređenju sa onim što inače radiš, pa i ovde danas, vozeći automobil sa zadnjom vučom?

Miloš Pavlović: „To su dva potpuno različita sveta. Ja sam vozio tu trku zato što je bila za dobrotvorne svrhe u porodici Volkswagen – Lamborghini – Porsche. Dobio sam dozvolu da je vozim i taj automobil je nešto potpuno drugačije u odnosu na ono čime se ja zapravo bavim, znatno sporiji i prednja vuča je nešto, što po mom mišljenju nije autosport, jer je on zadnja vuča.“

GPsrbija.rs: U doba GT1 šampionata, vozio si Ford GT. Kakav je taj automobil bio za vožnju i koliko je teško bilo ovladati njime?

Miloš Pavlović: „To je bila poslednja generacija GT1 trka i to je bila prava životinja od automobila. Taj Ford GT40 je bio stvarno zahtevan za vožnju, kako fizički, tako i mentalno i jedno jako lepo iskustvo.“

GPsrbija.rs: Vozio si takođe 24 sata Dejtone. Kakvo je to iskustvo bilo i da li ta trka zahteva neku drugačiju pripremu?

Miloš Pavlović: „To je kao i svaka druga trka. Priprema je uvek detaljna i uvek moraš da daš sve od sebe. Jako je teška trka, zato što ponekad doživiš četiri godišnja doba u tih 24 sata, jer je tokom dana relativno toplo, a tokom noći temperatura padne na -2. Jako je kompleksna trka i nadam se da ću je ponovo voziti.“

GPsrbija.rs: U šampionatu trka izdržljivosti se uvodi GT3 kategorija, a zbog tvoje povezanosti sa Lamborghinijem, da li ima šanse da te sledeće godine gledamo na trci 24 sata Le Mana? Da li je to nešto ka čemu stremiš i da li ti je atraktivnija GT3 kategorija ili hiperautomobili?

Miloš Pavlović: „Mogu samo da kažem da ja radim na tome da, određene trke koje želim da vozim u životu, da ih zapravo odvezem. Da li će to biti, sa kime će biti i kada, videćemo.“

GPsrbija.rs: Da li pratiš druge srpske vozače na internacionalnoj trkačkoj sceni i šta misliš o njihovim uspesima?

Miloš Pavlović: „Apsolutno pratim samo Filipa Jenića. Smatram da je jako talentovan, dobar i smatram da bi mogao da napravi nešto stvarno interesantno na internacionalnoj sceni trka. Nadam se da će imati šansu i sponzore da to može i da uradi.“

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *