Ambasador McLarena govori o tome da li mu nedostaje F1 i o planovima za naredne sezone.
Fernando Alonso je neko koga ne treba posebno predstavljati. Dvostruki šampion Formule 1, koji je tokom karijere vozio za Minardi, Renault, McLaren i Ferrari. Na kraju prošle godine je odlučio da okači kacigu o klin kada je u pitanju najbrži cirkus na svetu, međutim, „gosn Obrve“ se vraća na stazu tokom testa u Bahreinu kada će testirati Pirelli pneumatike. Ekipa će, samo u tu svrhu, imati dva automobila prisutna na stazi.
Nakon osvajanja trke 24 sata Le Mana prošle sezone, Alonso ove godine nišani pobedu na čuvenoj IndyCar trci Indianapolis 500. Zahvaljujući partnerstvima sa Hondom i Toyotom, probao je različite trkačke automobile, te ima mnogo opcija za to gde će dalje. Naravno, kao McLarenov ambasador, popularni „Nando“ je bio prisutan na predsezonskim testiranjima, kao i tokom celog vikenda u Bahreinu.
Senior menadžer komunikacija ekipe McLaren, Charlotte Sefton, je zbog nemogućnosti da nam organizuje intervju sa Fernandom Alonsom tokom testova u Bahreinu, poslala sledeće sadržaje sa otvorene konferencije za štampu koja je održana u petak pred drugi trkački vikend ovogodišnje sezone najbržeg cirkusa na svetu. Zahvaljujemo se ovom prilikom ekipi McLarena na ovim ekskluzivnim izjavama španskog vozača.
Prvo pitanje, ni malo iznenađujuće je bilo da li Fernandu već nedostaje Formula 1, pa je zato odlučio da učestvuje na testu, na šta je Španac odgovorio da mu najbrži cirkus ne nedostaje mnogo:
„Bio sam veoma zauzet. Da sam se opuštao kod kuće, možda bi mi Formula 1 i nedostajala. Testirao sam i spremao različite stvari, nisam imao vremena da bi mi nešto nedostajalo. Ova prilika da testiram za Pirelli, u drugom automobilu, se desila jer sam pričao sa ekipom tokom zimskih testova da ako ima neke koristi za njih da testiram automobil tokom sezone.“
„Oni su odlučili da je ovo pravi momenat, a usput neću smetati trkačkim vozačima u razvoju automobila. Poenta je testiranje guma i sticanje slike o tome šta može ovogodišnji automobil i prilika da budem umešan u razvoju automobila u odnosu na prošlu sezonu je nešto što je korisno ekipi“.
Nakon što je imao priliku da testira Toyotinog izazivača na Dakar reliju u Južnoj Africi prošle nedelje, Alonso je govorio o izazovu koji je za njega bio pobednički Hilux:
„Svrha ovog testa je više bila zabava, moglo bi se reći čak i poklon od Toyote, a prošle godine sam testirao NASCAR. Volim da testiram nove stvari, čak sam pre dve godine testirao i MotoGP motocikl. Bilo je interesantno“.
„Kada odvezete nekoliko krugova po stazi, znate gde su sve opasnosti. Treba da znate kako proći kroz koju dinu, izbočinu i sve ostale opasnosti, a ovde imamo verovatno najboljeg vozača na svetu za to(smeh). Veoma je izazovno, ali i ogromno iskustvo i zahvalan sam Toyoti na tome“.
Na pitanje kako je izbor pao baš na njega, bivši „broj 14“ je rekao sledeće:
„Deo sam McLaren porodice i kada god moj doprinos može da pomogne timu, ja ću im rado pomoći. Biću u automobilu u utorak i sredu, a na stazi sam od danas(petak) tokom celog vikenda. Davaću savete, ako primetim nešto tokom trke ili oko podešavanja automobila. Ako čujem nešto na radiju što mogu drugačije da razumem od inženjera i to može biti korisno“.
Fernando je takođe prokomentarisao svoje prisustvo u ekipi u pripremi za novu sezonu:
„Ovo je, iskreno, prvi put da sarađujem sa ekipom kada je u pitanju sezona 2019. Lagao bih ako bih rekao da sam bio umešan u mnoge stvari jer sam bio prisutan tokom samo dva dana u Barseloni. Jednog dana je Carlos bio na prvom mestu, a drugog je Lando bio na prvom mestu, tako da to nije loše za sada(smeh), a sada ćemo videti predstojeću trku. Ako nastavimo sa tim prosekom, verovatno ću morati da dolazim na mnoge trke“.
Kada je u pitanju cilj testa kojem će se Španac posvetiti u narednim danima, on smatra da će to biti dobra provera njegovih vozačkih sposobnosti jer će morati da se vrati na stil koji zahteva Formula 1:
„Cilj će biti razumeti ponašanje automobila, gde su mu limiti, u kojim delovima krivina smo dobri, u kojim delovima krivina je lošije ponašanje automobila i slične stvari, a mislim da je više u interesu tima nego mene samog da budem u automobilu“.
Alonso se dotakao i planova za nastavak karijere:
„Definitivno ću imati vremena da razmišljam o budućnosti u narednim mesecima, ali sada neću još time ozbiljnije da se bavim, jer je Indy 500 u centru mojih razmišljanja. Budućnost će zavisiti od onoga što budem uradio posle leta. Pogledaću koji projekti mi pristižu, na šta ću se fokusirati“.
„Što se tiče Svetskog šampionata u trkama izdržljivosti, nakon pobede na Le Manu, Dejtoni početkom godine i na Sebringu pre nekoliko nedelja, moja posvećenost ovom šampionatu je pod znakom pitanja, pogotovo pošto bi se sezona završila u julu 2020. Oko toga ću još morati da razmislim kako bih bio siguran da se posvećenost tom šampionatu isplati“.
Želja za povratkom u Formulu 1 za sada ne postoji. Međutim, po rečima Španca, zanimljivija ponuda bi to mogla da promeni:
„Kao što sam rekao prošle godine i u Barseloni, ideja nije da se vratim. Napuštanje šampionata prošle godine je bilo uslovljeno time što sam smatrao to poglavlje zaključenim. U Formuli 1 sam postigao mnogo više nego što sam očekivao. Imao sam odlične prilike van Formule 1 da postignem nešto što se još nije dogodilo, zato sam doneo tu odluku. Povratak nije u planu, ali ako se pojavi odlična prilika, uzeću je u obzir. Ne zatvaram ni jedna vrata 100%“.
Kada su u pitanju najdraže trke, Fernando se dotakao onih u kojima je učestvovao i onih koje je samo gledao:
„Lepo je bilo voziti u toliko trka Formule 1, a što se tiče najdraže, meni je to Valensija 2012. Međutim, kao dete sam gledao nekoliko trka između Sene i Prosta, tenzije u Suzuki su među najboljima u istoriji Formule 1“.
Za kraj, Španac je prokomentarisao otvaranje sezone u Australiji:
„Bila je dobra trka. Gledao sam je poslepodne u snimku jer sam se vraćao sa Sebringa. Znao sam rezultate unapred, što je malo promenilo perspektivu, ali sam bio vrlo zadovoljan“.