Valtteri Bottas za GPSrbija: „I dalje se čini da nismo dostigli maksimum koji nam je dostupan“

Vozač ekipe Mercedesa govori o svojim utiscima sa predsezonskih testova i kako nova pravila utiču na kvalitet trkanja

Aktuelni šampion u konkurenciji konstruktora, ekipa Mercedesa, je bez obzira na navode da zaostaju za glavnim konkurentima pred početak nove sezone, uspela tokom osam dana testiranja iza sebe ostavi čak 1190 odvezenih krugova autodroma Catalunya u Barseloni.

Na kraju poslednjeg dana, najbrže odvežen krug celog perioda testa – 1:16.221 – je bio vlasništvo Sebastiana Vettela za volanom, naizgled superiornijeg Ferrarija, tada na najmekšoj komponenti guma koju je Pirelli ponudio ekipama za ovu sezonu. Aktuelni šampion najbržeg cirkusa, Lewis Hamilton je isto iskoristio poslednji dan testiranja i najmekšu komponentu guma da pored svog imena upiše vreme svega tri hiljaditinke sporije od onoga što je pošlo za rukom Sebastianu Vettelu.

Timski kolega petostrukog šampiona sveta i vozač pred kojim će biti veoma teška sezona, ne samo zbog navoda da automobil koji mu je ekipa spremila nije u rangu onoga što je stvorila konkurencija, već i zbog toga što će mu od sopstvenih rezultata zavisiti nastavak saradnje sa proizvođačem iz Štutgarta, je Finac Valtteri Bottas.

Bottas je tokom prve radne nedelje na testovima uspeo da odveze bolji krug od timskog kolege uz 303 kruga iza sebe, ali je prema najboljim vremenima rangiran tek kao šestoplasirani. Delovalo je da Mercedes ima mnogo problema sa stabilnošću automobila, pogotovo u brzim krivinama, dok se čini da je druga nedelja predsezonskih testova donela nešto bolje rezultate, te je Bottas tokom poslednjeg dana uspeo da zaustavi štopericu na vremenu 1:16.561, takođe na najmekšoj komponenti guma uz 248 odvezenih krugova tokom druge nedelje testiranja.

Prvi čovek za odnose sa medijima ekipe Mercedesa, Felix Siggemann, zbog nemogućnosti da nam organizuje intervju sa Valtterijem tokom testova, je poslao sledeće sadržaje sa otvorene konferencije za štampu koja je održana tokom druge nedelje testiranja. Zahvaljujemo se ovom prilikom ekipi Mercedesa na ovim ekskluzivnim izjavama finskog vozača.

Na pitanje kakav je osećaj u automobilu i kakva je nova konfiguracija, Bottas je rekao sledeće:
„Bolje je, ali pitanje je da li je to dovoljno. Definitivno se osećaju poboljšanja u odnosu na prošlu nedelju kada je u pitanju stabilnost, ali i dalje nam se čini da nismo dostigli maksimum koji nam je dostupan. Automobil deluje mnogo bolje u sporijim krivinama u odnosu na prošlu sezonu. Približavamo se kraju testiranja, ali još mnogo toga učimo tokom svakog izlaska na stazu svakog dana.“

„Moramo još da napredujemo, što je sigurno. Imaćemo vremena, posle testova, da spoznamo još toga pre Australije. Bili smo efikasni sa vremenima. propustio sam samo jedno poslepodne, ali bićemo spremni.“

Finac je takođe podelio sa novinarima da konačna konfiguracija automobila za Australiju nije pronađena na testovima, ali da i konkurencija planira slično:
„Nećemo isti automobil voziti u Australiji, a siguran sam da će i ostali timovi napraviti promene pre prve trke. Da se ja pitam, svi delovi koje smo probali tokom ove nedelje su bolji od prošlonedeljnih, te bih ja ovaj automobil uzeo kao osnovu za dalje.“

Kada je u pitanju plan testiranja, broj 77 smatra da je tim odlično proračunao kako pristupiti kojoj nedelji:
„Ekipa je dobro pristupila testu i proračunali su da je plan koji smo imali najbolji da se ide napred. Imali smo priliku da maksimalno iskoristimo vreme kako bismo radili na paketu poboljšanja. Naravno, bilo bi idealno da smo na prvom testu već imali najbolji mogući automobil, ali ono što je bitno je da imamo najbolji automobil u trkama na osnovu onoga što smo naučili na testovima.“

Kada je u pitanju konkurencija, bez obzira na to što su bliži, Mercedesov vozač smatra da Ferrari i dalje deluje bolje:
„Međutim, između testova i Melburna dosta toga se može promeniti, ali Ferrari ima jak paket, a na nama je da pronađemo još rešenja kako bismo mogli da se borimo sa njima, ali imamo još par nedelja do Melburna.“

„Red Bull je izgleda isto u dobroj formi i razlike između nas nisu velike, teško je posmatrati detalje, ali Ferrari je definitivno ispred nas, dok svi timovi izgledaju kao da su mnogo bliži jedni drugima u poređenju sa prethodnim sezonama. Čeka nas ozbiljna trka u razvoju automobila.“

Bottas smatra da do napretka Mercedesovog automobila može doći i tokom vikenda u Australiji:
„Ovo je sport u kojem uvek možete napredovati, ali će biti na meni da se fokusiram na prave stvari koje će mi pomoći da budem bolji i brži na stazi. Uvek postoji način za napredak, a moj cilj će biti da ga na svakom trkačkom vikendu nađem, ne samo sa aspekta vožnje, već i podešavanja automobila. Potom je potrebno biti siguran u to i donositi prave odluke tokom vikenda.“

Lični plan Finca da se domogne pobeda ove sezone, kao i šampionske titule glasi ovako:
„Počinjemo od nule, mislim da sam prošle godine mogao mnogo više toga uraditi bolje, pa ću pokušati da u svakom detalju budem bolji, da budem bolja verzija samog sebe. Uspevao sam da budem bolji od Lewisa, tako da znam da to mogu. Sve je u konzistentnosti, pravom pristupu svakom vikendu i da budem siguran da sam naučio sve lekcije od prošle sezone. To nije nauka pravljenja raketa, već je bitna posvećenost dolasku do cilja na koji god način.“

Bottas se takođe dotakao promene pravila i nekih problema koji su ekipu mučili tokom testiranja:
„Zbog promena pravila, iako nisu velike, aerodinamika automobila će od starta pa do kraja sezone videti sve veći napredak u poređenju sa prošlom sezonom. Duga sezona je pred nama, a ako povučemo prave poteze na putu razvoja, bićemo konkurentni. Za sada je to samo nagađanje.“

„Sa novim automobilom uvek ima prepreka. I dalje imamo problema sa balansom koje treba rešiti, uz mnogo stvari koje treba poboljšati na automobilu. Verujem u ekipu, bili smo i ranije u teškim situacijama, imali smo trkačke vikende gde nismo bili dovoljno konkurentni, pa mislim da je svaku prepreku moguće savladati. Drugi timovi, kao i mi, imaju problema sa habanjem guma u hladnijim uslovima ujutru i kasnije poslepodne. To deluje kao najveći problem sa gumama. To nam ne pomaže u testiranju i jako je teško naučiti išta novo oko automobila.“

Sa druge strane, pogonska jedinica Mercedesa funkcioniše bez problema iz perspektive Finca:
„Pogonska jedinica deluje bolje, iako i dalje ne radi punom snagom za trke i kvalifikacije, nije bilo problema sa pogonom, što je jako važan deo njenih performansi. Malo je drugačiji osećaj sa mnogo više aerodinamičkog otpora na pravcima, a oseća se mnogo veći efekat kada ste u zavetrini, a i sa DRS-om. Kao vozač uvek želite da imate više snage u automobilu, i radujem se tome.“

Vožnja u zavetrini sada predstavlja nešto manji problem prema rečima broja 77:
„Vozio sam se iza drugog automobila možda samo jedan krug i iza samo jednog automobila, osećaj je bolji, lakše je voziti se u zavetrini, i dalje se oseća efekat gubljenja potiska, koji je posledica „prljavog“ vazduha, mada izgleda da je situacija bolja. Deluje da će biti lakše za preticanje.“

Mercedesov vozač dodaje da poslepodne koje je propustio nije koštalo ekipu mnogo:
„Dan testiranja koji sam propustio je bio namenjen za rad na podešavanjima automobila i to nisam samo ja, već je i tim izgubio to vreme. Tokom testiranja je uvek bitno dati prioritet određenim stvarima, te smo stvari manjeg prioriteta izbacili iz programa, ali smo samo tog dana mnogo toga naučili. Čeka me još dužih i kraćih izlazaka na stazu. Iako smo izgubili pola dana, izvezli smo solidnu kilomteražu u odnosu na ostale timove.“

Vremenske prilike mnogo utiču na plan testiranja i mogućnost pripreme za trke, što je Bottas ovako objasnio:
„Kada ste za volanom tokom toplijeg dela dana, dva sata pre ili posle pauze za ručak, simulaciju trke možete odvesti sa dva stajanja, dok vam je, kada je hladnije, potrebno čak pet stajanja, što ne pomaže mnogo kada se poredite sa ostalim konkurentima.“

Još jedna promena pravila za novu sezonu je i promena pravila kada je u pitanju minimalna težina, što je Finac okarakterisao kao pozitivnu promenu:
„Imao sam priliku da jedem preko zime, bilo je lepo što sam mogao da dobijem kilo ili dva, čime se približavam svojoj prirodnoj težini, tako da se osećam dosta dobro. Ovo novo pravilo je veoma dobro, posebno za više vozače, olakšava im život. Već dugo je mnogo vozača trebalo da ima manje kilograma od svoje prirodne težine, što dovodi do toga da budu bolesni. Poslednjih 6 godina sam tokom svake zime bio bolestan.“

Poslednji komentar, Bottas je ostavio za temu novih automobila, kao i u čemu je iz njegove perspektive razlika između simulacije trke tokom testa u odnosu na sam pristup trkama:
„Mislim da su mnogi ljudi mislili da će automobili biti sporiji ove sezone, zbog novih pravila, ali mislim da smo videli da to tako neće biti i još ih čeka mnogo razvoja. Brzine prolaska kroz krivine će biti veće u odnosu na prošlu godinu, a iz vozačke perspektive nije mnogo drugačije, ali će se nekim krivinama pristupati sporije zbog većeg aerodinamičkog otpora, dok će zaustavni put biti mnogo kraći.“

„Kada radite na simulaciji trke, želite da razmišljate što je bliže moguće kao kada se vozi trka. Cilj je doći do karirane zastave što je pre moguće, ali više se čuvaju gume, više podešavanja se unosi preko volana i komunikacija sa ekipom je detaljnija, dok je za trku potrebno više forsiranja. Tokom testa se može davati više povratnih informacija inženjerima, može se više eksperimentisati na stazi, mogu se probati različite putanje kroz krivine i nije problem ako se na pojedinim mestima izgubi koja desetinka. U trkama toga nema.“

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *