Ko su favoriti i da li mladi Španac može da briljira i ove godine?
Do početka sezone ostalo je svega par dana. Qatar će ponovo prvi ugostiti najbrže dvotočkaše sveta, a pre nego što se upale svetla na ovoj prelepoj stazi, treba se osvrnuti i na listu potencijalnih kandidata za Moto 2 titulu.
Među vozačima koji su se već oprobali u srednjoj kategoriji, izdvaja se nekoliko imena: veteran Lowes, Augusto Fernandez, Vietti, Canet.
Sem Lowes je bio najbliži šampionskom naslovu 2020. godine, ali tada mu je Enea Bastianini pomrsio račune. Njegovi tadašnji rivali su već deo kraljevske klase, u kojoj se svojevremeno Britanac nije dokazao. Mlade snage su stigle, Lowesovo veliko iskustvo, kao i do sada zabeleženih 9 pobeda mogu da mu daju izvesnu prednost. Iako ima problema sa levom rukom i, kako sam priznaje, nije u potpunosti spreman, Lowesa nikada ne treba otpisati.
Glavna uzdanica Rossijevog Mooney VR46 tima je mladi Celestino Vietti. Iza njega je sezona učenja i prilagođavanja, tokom koje je pokazao veliki napredak. Uz podršku jednog od najboljih timova na gridu, i potencijalnu budućnost u kraljevskoj kategoriji, od Viettija se mogu očekivati podijumi i pobede.
Aron Canet je, iz godine u godinu, proglašavan za jednog od favorita. Tokom 2021. se pet puta popeo na postolje, a da je bio malo konstantniji možda bi stigao i do pobede. Na predsezonskim testovima je bio odličan, posebno drugog dana u Portugalu kada je oborio rekord staze.
Iako ima samo 24 godine, Augusto Fernandez spada u veterane srednje kategorije, čiji je član od 2017. Jedine tri pobede zabeležio je kao vozač Flexbox HP40 tima, a posle neubedljive 2020., sa Marc VDS Racingom se prošle sezone vratio u formu. Takmičenje je završio na 5.poziciji i potom se pridružio Red Bull KTM Ajo ekipi. Međutim, upravo tu ga čeka najveći izazov-novajlija Pedro Acosta.
Mladi Španac je prošle sezone iznenadio i zadivio sve ljubitelje ovog sporta. Iako nije neuobičajeno da se novajlije ponekad domognu podijuma ili pobede, ono što je izveo Acosta je prevazišlo sva očekivanja. Kontinuirano je pokazivao zrelost i doslednost koji su daleko iznad njegovih godina. Sigurna vožnja, vešti manevri, često i dominantni nastupi u odnosu na iskusnije konkurente doneli su mu Moto 3 titulu u debitantskoj sezoni.
Još veći kuriozitet predstavlja činjenica da je iste godine sličan podvig izveo i njegov zemljak Raul Fernandez, koji je debitovao u srednjoj kategoriji. Iako na kraju nije stigao do Moto 2 titule, Raul je nagrađen prelaskom u kraljevsku kategoriju, a upravo na njegovo mesto stiže Acosta.
Nakon što su nesmotreno „ispustili“ Martina, u Red Bull timu sada brižljivije čuvaju svoje mlade zvezde. Od Acoste očekuju mnogo i, mada će svi u ekipi reći da ga neće pritiskati, jasno je da priželjkuju vrhunske rezultate. Njihove nade nisu neosnovane, a dodatno su podgrejane rezultatom sa poslednjeg dana testa u Portugalu koji je Acosta završio na poziciji br.1.
Prvi Moto 2 slobodni trening je po rasporedu u petak, od 10:45. U nedelju će momci iz srednje kategorije izaći na stazu po završetku Moto 3 trke, a start je zakazan za 14:20.