Boravak na trkačkom vikendu treće runde Regionalne Formule Azija na autodromu u Dubajiu smo iskoristili da popričamo sa momkom iz Ferarijeve akademije vozača.
Nakon što je 2020. završio kao vicešampion Regionalne Formule Evrope, mladi monačanin je svoju prvu sezonu u Formuli 3 završio sa dve pobede uz svoje ime i kao deseti u generalnom plasmanu.
Početak sezone 2022 ga je odveo putem Regionalne Formule Azija, gde nastupa za ekipu Mumbai Falcons i nakon četiri pobede u toku šampionata, osvojio je šampionsku titulu, a samo jednu trku nije završio na pozicijama koje donose poene.
GPsrbija: Kako porediš automobil Formule 3 i ovaj sa kojim se takmičiš u Regionalnoj Formuli Azije? Koji je teži, a koji zabavniji za vožnju?
Arthur LeClerc: Formula 3 je mnogo zabavnija, jer je brža i imate mnogo veći osećaj brzine. Automobil je stabilniji. Automobil Regionalne Formule Azija zahteva mnogo više preciznosti u vožnji, a vozio sam ga i 2020. Veoma je osetljiv, a u ovom šampionatu se pomalo mučimo sa gumama, što otežava stvari.
GPsrbija: Šta članstvo u Ferari akademiji vozača donosi u pogledu obaveza, treninga, razvoja?
Arthur LeClerc: Veliku podršku – biti vozač Ferari akademije vozača je san, odlično je biti deo njihovog tima. Pomažu nam u treniranju, fizički i mentalno, a imamo i mnogo posla u simulatoru. Sarađujemo i sa inženjerima Formule 1 i otkrivamo mnogo više o svetu Formule 1, tehnologiju, kao rad sa inženjerima.
GPsrbija: Negde sam pročitao da pored toga što pratiš trke svog starijeg brata i podržavaš ga, detaljno pratiš njegovu vožnju, pronalaziš potencijalno i neke propuste i pomažeš mu da bude bolji u budućnosti. Da li je to tačno i kako ta saradnja pomaže obojici?
Arthur LeClerc: Obično pratim vrlo pažljivo šta radi, čak i u drugim kategorijama. Volim trke i da analiziram on-board snimke i sve što mogu da vidim. U Formuli 1 vozači nekada nemaju dovoljno vremena da se posvete svemu tome zbog drugih aktivnosti, tako da ja uzmem i pogledam on-board snimke i upoređujem sa drugim vozačima kako bih eventualno pronašao neke detalje. Nekad potrošimo i više vremena u razgovoru o tim pojedinostima. Isto važi i u suprotnom smeru, kada on prati mene u Formuli 3, obraća pažnju i pomaže mi da budem bolji.
GPsrbija: Koji je najbolji savet koji ti je dao?
Arthur LeClerc: Ne postoji jedan konkretan savet, trkanje čine detalji. Kada počinjete karijeru bitno je napraviti dobru osnovu, a posle toga su centar svega detalji i svakodnevni napredak. Svaki detalj na koji mi skrene pažnju mi pomaže.
GP: Bio si razvojni i test vozač ekipe Venturi u Formuli E. Kakva je ta mašinerija za vožnju i adaptiranje u poređenju sa automobilima koje danas voziš?
Arthur LeClerc: To je kompletno drugačiji svet. Formula E nema mnogo dana na trkačkim stazama, jer se sva vožnja dešava tokom trkačkih vikenda, pa je potrebno mnogo rada u simulatoru. Mnogo se radi na kvalitetnoj potrošnji baterije u trkama, ali i na napretku tehnologije. Sve se najpre simulira virtuelno kako bi se napravio najbrži automobil u stvarnosti.
GPsrbija: Da li vidiš sim-trkanje kao dobar izbor i dobru praksu za pripremu vozača?
Arthur LeClerc: Veliki je plus. Generalno, svi mi volimo trkanje, tako da čim nemamo priliku da se trkamo uživo, pokušavamo da se što više takmičimo virtuelno. Ne postoji igra koja može kompletno da reprodukuje realan osećaj, ima mnogo faktora, ali je svakako dobar izbor za treniranje.
GPsrbija: U kom trkačkom automobilu bi najviše želeo da voziš? Takođe, postoji li trkački šampionat u kojem bi voleo da se takmičiš?
Arthur LeClerc: Za sve nas ovde na startnoj listi je to Formula 1. Uzimate to kao cilj, ali fokus treba da bude na sadašnjosti, treba graditi vozača koji ste sada, napredovati i potencijalno jednog dana dostići zacrtani cilj.
GPsrbija: Koje si ciljeve postavio ispred sebe za ovu sezonu?
Arthur LeClerc: Za mene je ovo godina kada želim da sam potpuno spreman za Formulu 3. Cilj mi je uvek da pobeđujem, a biće potrebno unaprediti neke stvari. U Regionalnoj Formuli Azije imamo odličan automobil, ali ne razumemo potpuno kako gume funkcionišu. Ima mnogo promena oko balansa automobila, čime se mi nismo toliko bavili. Gume su potpuno drugačije od Pireli guma, koje su mnogo stabilnije. U timu svi imamo ista podešavanja automobila, ali je balans drugačiji za svakog vozača. Pripremamo se i za Formulu 3, pa je fokus više na tome šta ja radim u automobilu.