Ekskluzivne izjave pred druge dve trke finala sezone Formule E

Nakon dve odvežene trke i još četiri koje predstoje na putu ka krunisanju šampiona imali smo priliku da postavimo pitanja nekima od aktera.

Iako je već vozio jednu trku Formule E, DTM vozač Audija, Rene Rast, je sada i vozač fabričke ekipe Audija u šampionatu Formule E i iz svoje prve dve trke je izašao sa jednim osvojenim poenom nakon 10. mesta u prvoj i 13. u drugoj trci, a ono što je nas zanimalo je šta je glavna stvar koju je dvostruki DTM šampion naučio tokom svog prvog „vikenda“ u Formuli E:

„Mnogo stvari se dešava u isto vreme! U drugim trkačkim kategorijama, u DTM-u, nije vam dozvoljeno da pričate sa timom dok trka traje, ja mogu da pričam, ali ne mogu sve da odgovore. Ovde sam sve vreme u komunikaciji sa timom i moram konstantno da pratim potrošnju enerije, vozače oko mene, ima mnogo stvari na koje moram da obratim pažnju, a sa druge strane morate da se trkate sa konkurentima i da održite auto na stazi. Ima mnogo stvari i za nekoga kao što sam ja, ko je nov takmičar, to mi otežava pristup, ali sam mnogo toga naučio i nadam se da mogu da napredujem.“

Imali smo priliku i da razgovaramo sa vozačem ekipe Nissan e.dams, Oliverom Rowlandom, koji je u drugoj trci bio bliži vodećima, a zanimalo nas je kako su ga prve dve, dosta različite trke iz njegove perspektive, pripremile za sledeći par trka koji se vozi na konfiguraciji staze koja mu je poznata:

„Bio sam veoma brz na ovoj konfiguraciji, i mislim da će se prikazano preneti i na ostale dve konfiguracije. Tim je uradio odličan posao i jako sam zadovoljan napretkom koji smo napravili i očekujem da će oba automobila biti u Super Pol delu kvalifikcija i da ćemo se obojica u trkama boriti za plasman među top šest. Poslednjih nekoliko trka je za mene imalo cilj da izgradim samopouzdanje za kvalifikacije i da se bolje naviknem na automobil. Treba mi jedan procenat da tu stignem.“

Vozač ekipe Mercedes-Benz EQ i bivši F1 pilot, Stoffel Vandoorne je u jučerašnjoj trci izveo odlično preticanje gde je prošao pored Rowlanda i vozača ekipe Envision Virgin Sama Birda koji su se borili za pozicije, a nas je zanimalo šta je Stoffelu prolazilo kroz glavu dok je preticao konkurente:

„Ne mnogo (smeh). Mislim da je izgledalo mnogo impresivnije nego što je zapravo bilo, jer su se njih dvojica međusobno borili a ja sam ih sustizao uz pomoć „napadačkog moda“. Imali su dosta loš izlaz iz krivine, dok sam ja imao dodatnu snagu i izašao odlično iz krivine i uspeo da ih sustignem i pokušao da ih preteknem u krivini 6. Potrebno mi je bilo naravno da su i oni posvećeni, morate im verovati da će pratiti svoju putanju i da neće pogrešiti na kočenju, jer mi je Oliver posle trke rekao da me nije uopšte video kada sam prilazio sa desne strane i bio je iznenađen mojoj pojavom sa te strane. Bilo je dobro.“

Vandoorneov timski kolega, mladi Holanđanin Nyck de Vries je izneo više detalja oko tehničkog problema koji mu se desio juče u trci i koliko je teško bilo da se automobil odgura sa staze:

„Izgubio sam sve, radio vezu, automobil, sve i želeo sam da odvučem automobil na sigurno mesto, ali nisam imao dovoljnu brzinu da se auto „otkotrlja“ van staze i pošto nisam imao radio vezu želeo sam samo da što pre izađem iz automobila. Svakako bih iskočio pa sam mislio da bi bolje bilo da odvedem i automobil sa sobom umesto da ga ostavim na stazi.“, a na pitanje da li je automobil bio težak za odgurati, rekao je „Ja sam jak momak“.

Prvi pobednik u tri sukcesivne trke sa pol-pozicije u Formuli E i aktuelni lider u generalnom plasmanu, Antonio Felix da Costa je, iako deluje da je daleko ispred svih, što je većina vozača prokomentarisala i dalje okarakterisao jučerašnji trkački dan kao težak:

„Današnji dan je bilo dosta težak. Bili smo brži ali nije bilo trenutka da nisam morao da gledam u retrovizore gde se nalazi Seb (Buemi). Prva aktivacija „napadačkog moda“ je bila vrlo blizu, pogotovo na izlazu – Seb je bio fer i ostavio mi je mesta. Tim mi je davao tačne podatke o temperaturi baterije. Ovakvi dani su retki, znam koliko je teško doći dovde i drago mi je što ovo proživljavam. Dan za danom svi će biti bliže jedni drugima i narednih nekoliko trka će biti dosta teške.“
Sada drugoplasirani u generalnom plasmanu, Brazilac Lucas di Grassi, najpre nije mogao da veruje da je drugoplasirani u generalnom posle trke. Gledajući predstojeće dve trke, smatra da bi redovna konfiguracija staze u Berlinu trebala da odgovara njegovom timu:
„Generalno dan je bio dobar. Bilo je dosta posla u trci, ali uspeli smo da završimo na podijumu. Moramo nastaviti da napredujemo, u subotu se trkamo na redovnoj konfiguraciji i to menja automobil, mesta za preticanja i mislim da će za nas biti bolje da se trkamo u tom smeru, ali ćemo nastaviti naporno da radimo kako bismo bili još bolji jer su Antonio i ekipa DS Techeetah na potpuno drugom nivou. Još mnogo poena je u igri i moramo dati sve od sebe.“

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *