Šta su akteri finala imali da kažu pred prve izlaske na stazu u borbi za šampionsku titulu?
Jedan od takmičara oko kojeg se podiglo najviše prašine u periodu stagnacije šampionata je svakako Daniel Abt koji je zbog „varanja“ na virtuelnim trkama koje je organizovala Formula E suspendovan od strane Audija. U nedeljama pred početak finala sezone objavljeno je da će Abt nastaviti takmičenje kao pilot ekipe NIO 333, a na današnjoj konferenciji za novinare, Abt je podelio da je automobil ekipe kineskog proizvođača premašio njegova očekivanja i da se raduje povratku na stazu na kojoj je bio dosta uspešan u dosadašnjoj karijeri.
“Povratak trkanju posle ovoliko vremena me mnogo uzbuđuje. Uz to, voziti šest trka u ovako kratkom periodu će biti ogroman izazov, kakav do sada nisam imao u karijeri. Mislim da smo se tim i ja odlično spremili, naš cilj je jasan, a to je da pružimo najbolju moguću partiju. Ako možemo do tog cilja, dobri rezultati će doći uskoro. Nadam se da će mi se želje ostvariti na omiljenoj stazi!”
Zamena za Abta u Audiju je mogao biti jedino neki od vozača koji su pobezani sa markom, a izbor je na jednostavan način pao na Renea Rasta, Audijevog DTM vozača, prema rečima šefa ekipe Audi Sport Abt Schaeffler i bivšeg osvajača trke 24 sata Le Mana, Allana McNisha.
„Imamo sreće da imamo grupu odličnih vozača koji su trenutno povezani sa Audijem, jer smo na testu novajlija imali Kelvina van der Lindea i Mattiju Drudija. Međutim, Kelvin i Mattia imaju svoje kalendare i zbog toga nisu mogli da učestvuju na takmičenju u Berlinu. Rene nam je bio dostupan i voljan da se takmiči, a mogli smo i da mu organizujemo test pre Berlina. Volimo da gledamo među vozačima koji su povezani sa markom jer tako imamo lojalnu kompaniju, a mislim da sam i ja proizvod toga kroz svoju trkačku karijeru. Zadovoljni smo što Rene može da nam pomogne.“
Sam Rene Rast se tokom prethodnog vikenda već takmičio u DTM-u, ali ne smatra da mu prilika da sedne u trkački automobil pre ostalih konkurenata predstavlja prednost.
„Nisam siguran da li pomaže, ali su to dva različita tipa automobila. Navikao sam se trkanje i imam iskustvo od prošlog vikenda, već su mi dve trke u glavi. Imao sam iskustvo borbe na stazi pa sam možda zato bolje spreman, ali Formula E je potpuno drugačija zver i moraću da naučim kako da se trkam u Formuli E. Nije prednost, ali sam se bar trkao.“
Sebastian Buemi, sa druge strane, je u Berlinu uvek ostvarivao dobre rezultate, a uzevši u obzir njegov zaostatak za vodećima i činjenicu da će tokom predstojećih šest trka 180 poena biti u igri, Buemi nam je odgovorio na pitanje da li je izvodljivo da se vrati u borbu za titulu.
„Voleo bih da kažem da, mada sam uvek realan. Želim da sačekam i vidim kakve su nam performanse u odnosu na ostale. Nešto što je jasno u Formuli E je da, kada jednom nađete dobar ritam, a ja sam to pokazao prošle godine, možete biti na 13. mestu u generalnom u Parizu, a četiri trke kasnije ste drugoplasirani. Nije svaka godina ista, moramo prvo da vidimo gde se nalazimo. Pet meseci je dug period i može da se desi da su drugi bolje radili od nas i da mnogo više zaostajemo, ili, nadam se, da ćemo biti mnogo bliže vodećima i onda će se cilj menjati kada pristupimo trkama.“
Nakon što je ekipa Envision Virgin Racing odlično započela sezonu na prvoj rundi u Saudijskoj Arabiji, njeni vozači su u narednim trkama ukupno osvojili samo 3 poena, a Sam Bird, koji će sledeće sezone biti vozač Jaguara, se nada da su bolji rezultati mogući nakon ozbiljnih priprema za finale sezone.
“Imao sam sezonu punu uspona i padova, ali činjenica da sam pobedio u Saudijskoj Arabiji je dokazala da smo sposobni da se borimo za sa vrh i ozbiljno se radujem povratku za volan. Naporno sam trenirao i proveo mnogo vremena u simulatoru sa timom učeći nove konfiguracije staze. Mislim da bi poslednja staza mogla da pruži skroz drugačije izazove, jer se čini da je više tehnička, pa mislim da bi te trke bile mnogo zabavnije za gledanje!”
Trenutni lider u generalnom poretku je vozač ekipe DS Techeetah, Antonio Felix da Costa, koji ima 11 poena prednosti u odnosu na drugoplasiranog Mitcha Evansa, predstavnika ekipe Jaguar.
„Nalazimo se u dobroj poziciji ali osvajanje titule trenutno nije nešto o čemu razmišljam. Ne menjamo pristup, imamo odličan tim i odličan paket. Prva polovina sezone je bila dosta dobra, ali sada je u igri više poena nego što je do sada bilo, pa ću probati da postignem dobre rezultate. Kada je prekinut šampionat, dobro je što je prekinut nakon moje pobede, jer su moja tri meseca kod kuće bila lakša za podneti. Pokušaćemo da nastavimo tamo gde smo stali, iako su i svi ostali imali vremena da napreduju, tako da mislim da ćemo na stazi imati timove dosta sličnih performansi. Trkanje će biti dosta zahtevno i fizički i mentalno, ali mislim da smo svi gladni trkanja.“
Takmičenje se nastavlja sutra, kada su na programu dva treninga, kvalifikacije i trka i imaćemo prve pokazatelje u kom smeru bi mogla da se vodi borba za titulu.