Brendon Hartley za GPSrbija: „Formula E je izazovna i pruža uživanje, ali na drugačiji način od Formule 1“

Imali smo priliku da uradimo kratak intervju sa dvostrukim šampionom u trkama izdržljivosti i bivšim F1 pilotom.

Trkački CV ovog Novozelanđanina je impresivan-pored dve titule Svetskog šampiona u kategoriji trka izdržljivosti, gde je bio vrlo uspešan kao fabrički vozač Porschea, kao i jednu pobedu na prestižnoj trci 24 sata Le Mana, Hartley se takmičio i u Formuli 1 (nešto više od jedne sezone kao vozač ekipe Toro Rosso), a od 2019. je angažovan kao vozač u simulatoru ekipe Scuderia Ferrari. Samo četiri osvojena poena u Formuli 1 sigurno nisu rezultat kojem se dvostruki šampion FIA WEC kategorije nadao, ali je za njega ubrzo stigao novi izazov – angažman u Formuli E, gde vozi za ekipu GEOX Dragon.

GPSrbija: Brendone, da li se sećaš nekih anegdota ili priča iz vremena kada si se zainteresovao za autosport? Šta te je privuklo da pomisliš “želim ovim da se bavim“?

Brendon Hartley: Moja najranija sećanja su kada sam gledao mog oca kako se trka. Trkao se u svemu-od jednoseda, minija, relija itd. Od trenutka kada sam počeo da se trkam u kartingu sa 6 godina, potpuno sam sam se upecao na kompetitivnu stranu trkanja i kako kombinacija čoveka i mašine pobeđuje u trkama.

GPSrbija: Šta te je motivisalo da se priključiš takmičenju Formule E?

Brendon Hartley: Žestoko takmičenje u konkurenciji vozača i timova.

GPSrbija: Da li si morao i kako da menjaš svoj stil vožnje kada si počeo da se takmičiš u Formuli E u poređenju sa, na primer, trkama izdržljivosti ili Formule 1?

Brendon Hartley: Automobil je potpuno drugačiji sa mnogo manje prijanjanja, snage i aerodinamičkog potiska, ali se takmičimo na nekim od najtežih staza na svetu, što se ogleda u potpuno novom načinu trkanja i čuvanja energije. Teško je porediti razlike ali je konkurencija timova i vozača kao u najboljim trkačkim serijama na svetu.

 

GPSrbija: Mnogi trkački šampionati su se prebacili u virtuelni svet i trkanje u simulacijama. Da li misliš da ove simulacije mogu pomoći vozačima da napreduju, poboljšaju svoj stil vožnje i pristup trkanju?

Brendon Hartley: Potpuno je drugačije i u nekim trenucima teže nego pravo trkanje. Mislim da bi previše „gejminga“ moglo da stvori neke loše navike ako nije dovoljno blizu realnosti. U svakom slučaju, uspelo je da održi svet autosporta povezanim i pružio navijačima zabavu tokom ovog perioda.

GPSrbija: Koji trkački automobil smatraš najboljim koji si vozio i kako porediš druge trkačke automobile sa Formulom E?

Brendon Hartley: Po pitanju performansi, teško je porediti sa modernom Formulom 1. Pored toga, Formula 1 je nešto što sam sanjao. Formula E je jednako izazovna i pruža uživanje, ali na drugačiji način.  

GPSrbija: Da li imaš neke hobije ili stvari u kojima si dobar van trkačke staze? Da li si dobar kuvar?

Brendon Hartley: Doneo sam gitaru i pripremio simulator za vožnju kod kuće. Bilo je zabavno ponovo se uhvatiti gitare i frustrirajuće biti potpuno deklasiran u onlajn trkama, ali opet zabavno. Pored toga, vežbao sam unutra i napolju, jer imam sreću da su mi u blizini neprometni putevi i staze za šetnju i vožnju bicikla. Biciklizam je definitivno moja najveća strast i hobi van trkačke staze.  

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *