Tokom DTM trkačkog vikenda na stazi Red Bull Ring u Austriji razgovarali smo sa vozačem Audija u DTM-u i ekipe Virgin u Formuli E.
Holandski vozač, Robin Frijns, je šampion Formule Renault 3.5 za 2012. i prvi kome je pošlo za rukom da se okiti titulom u debitantskoj sezoni još od Roberta Kubice. U Formuli E se takmičio za ekipu MS Amlin Andretti u sezonama 2015/16 i 2016/17 gde se na trci u Putradžaji, što mu je bila druga trka u Formuli E, popeo na najniži stepenik pobedničkog postolja.
U 2018, postao je vozač Audija u DTM-u kao zamena za Mattiasa Ekstroma i dva puta se popeo na podijum. Nedavno je potvrđen kao jedan od vozača ekipe Virgin u Formuli E za koju će nastupati u sezoni 2018/19.
GPsrbija.rs: Robine, da li se sećaš nekih anegdota ili priča kako si postao zainteresovan za autosport? Da li ti je neka konkretna trka, tim ili vozač skrenuo pažnju?
Robin Frijns: “Ne. Počeo sam sa trkanjem kada sam imao 6 ili 7 godina, nisam imao pojma šta se dešavalo, samo sam se zabavljao. Tako sam odrastao. Nisam znao ništa kada je u pitanju Formula 1 ili bilo koja druga serija. Zabava na kartingu me je uvela u karijeru. Ugledao sam se na Senu.”
GPsrbija.rs: Kako komentarišeš napredak automobila Formule E?
Robin Frijns: “Ovo nije baš pitanje na koje bih mogao da odgovorim, ali kada se pogleda razvoj na prelazu iz sezone 4 u sezonu 5 kada je u pitanju vizuelni izgled automobila, oni su mnogo veći, imaju više snage svake godine. Tokom prve sezone svi su je posmatrali kao šalu, ali sada, kada je ustanovljena kao prava trkačka serija sa veoma dobrim vozačima u sebi, raste svake godine. Neki ljudi se pitaju da li može da predstavlja izazov Formuli 1, ne mogu da gledam u budućnost, pa ne mogu to da odgovorim.”
GPsrbija.rs: Sve više fabrika se priključuje Formuli E. Da li je to, po tvom mišljenju, dobra stvar za šampionat?
Robin Frijns: “Naravno, što je više proizvođača to je bolje. U Formuli 1 ih je samo 4, a Formula E ih ima duplo više od toga. Uvek je dobro za trkačku seriju da ima što više proizvođača, veća je konkurencija, što je bolje i za sam autosport.”
GPsrbija.rs: Da li je i kako takmičenje u Formuli E uticalo na tvoj stil vožnje i pristup trkanju?
Robin Frijns: “To je potpuno različit način trkanja sa čuvanjem energije i pomalo je i mentalno takmičenje u situacijama kada je potrebno da propustite nekoga jer čuvate energiju. Drugačija je i to mi se pomalo i dopada, više se oslanja na osećaj i samog vozača.”
GPsrbija.rs: Na trci u Maleziji Formule E si u finišu vozio sa potpuno iskrivljenim volanom. O čemu razmišljaš u takvim situacijama i kako se suočavaš sa njima?
Robin Frijns: “Veoma sam opušten. Iako sam udario u zid, nastavio sam dalje i pokušao da završim trku iako sam bio na podijumu. Nikad nisam pod stresom kada se trkam, trudim se da budem opušten i ljudi to vide kada rade samnom. opušten sam ali i koncentrisan na ono što radim.”
GPsrbija.rs: Koji je najbolji trkački automobil koji si vozio tokom svoje dosadašnje karijere?
Robin Frijns: “Mislim da je to Red Bullov F1 automobil koji sam vozio u Abu Dabiju. To je automobil sa pravim balansom i oseća se da je to razvijano do krajnjih granica, nije bilo ničega na šta bih se požalio na tom automobilu.”
GPsrbija.rs: Da li imaš neke talente van staze za koje možda ne znamo? Da li si dobar kuvar?
Robin Frijns: “Bavio sam se fudbalom, ali sada više ne, jer sam povredio ligamente, pa sam prestao. Nisam dobar kuvar. Kada sam kod kuće, volim da ne razmišljam o trkanju.”